No hi ha dubte de què la presència de internet a l'entorn educatiu de l'ESO, ha canviat la forma de donar classe. Anar a l'aula d'informàtica és una feina que afecta a totes les asignatures i no només a l'asignatura d'informàtica i ahí és on la web 2.0 pot influir a l'educació. El disseny dels programaris de la web 2.0 pot influir en esl continguts d'àrees tan diferents como l'anglès, tecnologia, informàtica, història, dibuix o llengua tal com hem vist a les activitats que els nostres companys han anant fent al llarg del curs.
Tanmateix em queda un dubte, que és el quid de la qüestió de fons del primer article que vaig escriure en començar aquestm curs, i és si amb el nostre sistema educatiu en què ha baixat tant el nivell amb manca de respecte al professor i envers els els seus mateixos companys i en què el professor moltes vegades es passa la classe posant ordre, aquest recursos seran aprofitables pels alumnes.
Probablement l'aparició dels recursos que ofereix la web 2.0 a l'educació no apareguin a l'aula sinó com a mitjà d'intercanvi d'informació didàctica entre els professionals d'aquest ofici o font de recursos didàctics per al professor i si apareix a les aules, jo crec que ho farà amb petites activitats molt específiques amb previ disseny del professor perquè els alumnes no es perdin amb tot "mastegat" com es diu vulgarment.
Per acabar, dir que el curs m'ha agradat força i que probablement l'any que bé repetirá amb altre curs relacionat amb algún tema interesant de noves coses que apareguin per la xarxa i que ciberespiral ofereixi.
Gerardo
divendres, 13 de juliol del 2007
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada